Poslání, cíle a hodnoty
POSLÁNÍ
Posláním našeho zařízení je poskytovat našim klientům kvalitní individualizovanou, multidisciplinární péči až do konce života. Důraz je kladen na důstojnost, respekt k vůli klienta a podporu jeho soběstačnosti.
Posláním Domova pro seniory a Domova se zvláštním režimem je poskytování celodenní kvalitní péče a podpory seniorům a osobám s Alzheimerovou chorobou nebo jiným typem demence, jež z důvodu vysoké závislosti na péči druhé osoby nemohou žít doma s pomocí rodiny nebo jiných služeb.
HODNOTY
- Víme, proč to děláme.
- Přijímáme každého člověka takového, jaký je.
- Propojujeme a spolupracujeme.
- Zvyšujeme si laťku, učíme se.
- Jsme tu pro seniory a jejich rodiny.
- Dokážeme poradit a pomoci ve chvíli, kdy stáří začíná přinášet starosti.
CÍLE
- Zvyšovat kvalitu péče o klienty s ohledem na jejich osobní cíl závislý na možnostech, schopnostech a přáních.
- Zlepšit kvalitu života klientů předcházením vzniku sociálních a zdravotních rizik.
- Udržet schopnosti a dovednosti klientů co nejdéle.
- Citlivě motivovat klienty k činnostem a aktivitám nabízeným v rámci poskytované služby.
- Prosazovat otevřenost, transparentní komunikaci a vzájemný respekt vůči klientovi, jeho rodině, kolegům i dobrovolníkům.
- Vyškolit akreditovaného procesního manažera systému kvality E-Qalin (evropský systém managementu kvality zaměřený speciálně na domovy pro seniory). Aplikací tohoto systému do organizace rozvíjet inovativní potenciál, který vede k viditelným a prokazatelným zlepšením v každodenní péči.
ZÁSADY POSKYROVANÉ SOCIÁLNÍ SLUŽBY
- Úcta k člověku – poskytujeme služby bez ohledu na společenské postavení klienta.
- Respekt soukromí klienta – klient vlastní klíče od svého pokoje, skříní apod., klient nás pustí pouze tam, kam on chce.
- Podpora samostatnosti a nezávislosti – nikoliv závislosti na našich službách, neděláme za klienta, co zvládne sám, poskytujeme péči pouze do výše zdravotního postižení klienta.
- Přizpůsobení našich služeb klientům – snažíme se přizpůsobit cílům uvedených v individuálním plánu klienta, jak jen to je možné.
Sociální služba je poskytována 24 hod. denně, 365 dní v roce, odborným a kvalifikovaným personálem.